O interní komunikaci se toho už napovídalo a napsalo! Přesto téměř nikdo nedokáže říci, co to přesně je, proč to má tak vědecký název a k čemu je to vlastně dobré. A přitom je nutné ji zvládnout, protože dokáže pěkně zničit firmu... a nejen firmu.
Včera jsem měl velmi vášnivou debatu na téma síťového marketingu se svými dvěma přáteli, „od přírody“ poněkud skeptickými vůči téměř všemu. Byla to čistě akademická záležitost, ani jeden momentálně žádný MLM aktivně nebudujeme. Všichni jsme ovšem nějakým prošli, ať už více či méně úspěšně. A z té debaty vyplynulo jediné – často ani leadeři v jednotlivých systémech vůbec netuší, o čem MLM je a špiní mu jméno.
Bohatý je ten, kdo má informace. Lidé zatím stále přežívají v paradigmatu starém stovky let, totiž že bohatstvím jsou hmotné statky. Žijeme v době, která se dávno změnila. V tuto chvíli nemá náskok ten, kdo má více věcí, ale kdo má více, přesnějších a zejména rychlejších informací.
Nemáte-li správný poměr ceny a kvality, máte docela problém. Je-li ve vašich vlastních očích cena příliš vysoká na to, co předvádíte, budete zbytečně vymýšlet různé slevy, při sebemenším náznaku zákazníka budete snadno z ceny ustupovat a tak nějak vám to celkem nebude dělat radost. Místo toho, abyste měli postoj člověka, který ví, co, proč a za kolik poskytuje, budete mít postoj chudáka, který škemrá u zákazníků o zakázku a navíc budete mít vnitřní pocit, že ho okrádáte a o to hůř vám celý byznys pojede. Jsou z toho dvě cesty.